fredag 29 juni 2007

Kalla turns

Hello

Idag var man full av självförtroende när jag åkte på venetian och spelade likadan turre som igår.
Satte mig ner och märkte direkt att bordet var fullt av dåliga spelare så jag bestämde mig för att spela mkt kort och ta så många floppar jag kunde.
En tjej raisar i tidig postion och jag tar synen med 43s. Floppen 9 4 3 är ju hyfsad , hon checkar dock :(.

Jag bettar lågt , hon synar direkt , turn 3 :) .
Bettar nästan potten och hon foldar. Jag slänger upp min fina hand och tror jag ska få ett nh av hon. Men istället får jag ett argt -Nice flop call. Lol Dessa americans fattar inte att små suckers är mkt bättre än A9 och KQ.


Satt en spelare bredvid mig som var rätt sorglig , han satt och dömde ut andra hur de spelade bland annat vilka konstiga överbet folk gjorde. Gick 5-6 min så raisar han på cutoff ,Sb callar, låg flop Sb bettar ut 100 i en 350 pott.

Nu gör killen som nyss dömde ut andra för konstiga överbet ett märkligt move - han går all in med sina marker i potten. 12 gånger potten då typ.Sb foldar och killen visar KK.

Spelade och raisade många potter och gick väl ok, de flesta spelarna var no good.
Får 6 7 i BB , alla foldar till Sb(som är den dåliga killen med överbetten) som synar.
7 6 5 flop , han check jag bettar pott. Blixtcall.

2 turn han check pott bet av mig och ännu fortare blixtcall av han. Svårt att sätta han på en hand men stegen har han inte iallafall.

5 på river är ju riktigt äcklig men ännu äckligare blir det när han bettar ut nästan potten.
Känns som man är slagen men orkar inte folda utan synar och ser han visar upp 5 2 :(.
Efter den potten som tog mkt marker är jag tiltad och spelar sämre och förlorar mer chips hela tiden.
Har bara 1500 kvar när jag raisar med A10 spader till 700. En kille går all in och jag synar såklart.
Han slänger fram AA :(. Jag ställer mig upp.
Flop J 9 8 med en spader är ju ok :)
2 Spader på turn :)
6 Spader på river :).

Får sätta mig ner igen. Tilten borta och jag spelar bättre.
Plockar upp KK utg och raisar 700 igen . Får 4 syn !!!
Flop 7 4 3 är ju mkt bra och jag går all in direkt . En kille steksynar med 55 men mina kings håller :) och nu Anrik on the road again .

Får sen kalla kort och pendlar mellan 4000 - 7000 .

En pott på blindsen 200 400 är ju lite halv lolig. Utg limpar, knappen raisar till 1600 BB går all in direkt.
Nu börjar Utg att se besvärad ut men han synar efter en stund ,Knappen går all in och det har blivit en stor pott.

BB har AK UTG har AQ!! knappen har AK.
Ak får dela potten .
Efter potten så undrar BB hur Utg kan syna med AQ i detta läget. Då svarar utg att han var tvungen på grund av pottoddsen !!!
Man får höra saker av americans varje dag som man undrar om dom skämtar eller är seriös när dom säger.
Plockar upp AA och en kille innan mig går all in :) Jag synar och potten blir på 12000.
han har Ak hjärter
Såklart får han in färgen .
Åker ut kort senare :(
Spelade andra chans turneringen oxå och fick hysade bra händer och träffar men spelade en pott fel.
Har 33 limpar utg för 100 en fisk som jag har tagit mkt marker ifrån gör det till 300 .

Jag synar, floppen 8 4 3 ruter går ju inte att klaga på. jag checkar han spelar 400 jag raisar till 1100.
Han mumlar nåt och synar sen . Q hjärter på turn , ser att han inte har så mkt marker kvar och är helt säker han kommer gå all in om jag checkar.
Men han checkar oxå till min besvikelse.
A ruter på river
Är ju sämsta som kunde komma, jag checkar och han bettar 2000. Orkar inte folda utan synar och fisken visar a10 med 10an i ruter :(.

Härligt spel Anrik ! Din jävla Idiot.

Efter den potten går luften ur mig och jag bara väntar på att få en bra hand och spela till slutet med.
Får den på 100 200 blinds AK utg raisar till 600 syn av BB .
K j j flop han check, jag all in . han syn med J4

I love Poker .

Sista försöket görs på en 130 satelit, motståndet är mkt bättre än gårdagens satelit.
Får dåliga händer och väntar in stålet. Plockar upp KK utg när jag har 1100 kvar och vi är 6 spelare vid bordet.
Går all in , alla lägger sig till BB som synar med J 9 spader.
Q Q 2 med en spader
6 spader
och 5 spader på rivern .
Börjar bli ganska less på poker nu .
En annan sjuk sak som hände idag:

Går ju hela tiden tjejer förbi borden som man kan beställa fria drinkar av. Så även idag och
beställde en vodka redbull som vanligt.

-Do you have a ID sir ?
EH ?
- I must see your Id so I know you are over 21.

Hade bara körkortet och det räckte inte man var tvungen att ha passport.
Jaja, andra gången hon gick förbi nån kvart senare så beställde jag bara en redbull.

-Sorry sir , you must have an ID to order.

EH, for drink redbull ?

- YES

Man fick väl lite gliringar runt bortet för det så hädanefter så ska jag alltid ha med passport .
Men var inte slut med det. Nån timme senare när jag och strappa gick till baren och beställde drinkar så skulle bartendern ha Id av mig där oxå !!!!!
Har inte behövt visa ID på massa år (fYller 27 snart )denna gång gick det dock bra med körkortet.
Och tro det eller ej, hände ytterligare en gång jag var tvungen att visa ID när jag växlade pengar till marker.
Kanske man blir yngre av att bada i poolen nåt annat kan jag inte tänka mig.

Strappa och mårten var oxå kalla idag, och jag vann ett last longer bet på gratis middag av dom. Ty guys.
Men det är faktiskt det enda jag har vunnit här i vegas och det försvinner massa dollar för varje dag som går här och jag hoppas man får lite tur snart.

Skriv nåt inlägg så jag vet det är nån som har orkat läsa mina badbeats och ge gärna tips om hur jag ska kunna vända lyckan .

Laters / Anrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

bOMBA ALLA GATOR. jÄMT!

Anonym sa...

stört skön läsning...följer varje dag... hoppas det går bättre snart för er..mvh per på klubben

Anonym sa...

Följer oxå varje dag, fortsätt gärna med den kontinuerliga uppdateringen, den är underbar :).
Hoppas det vänder snart.

Anonym sa...

Ty för credit roligt att höra folk läser då kommer jag fortsätta att skriva ska bättre mig med ,,,,,,, och ........ så det blir lättare att läsa . GURRA- om man bombar på alla gator i ett bord med 9 americans they eat you alive/ Anrik