tisdag 26 juni 2007

Lite varmare..

Spelade event numbro 42 igår, 1500 dollars omaha hi/lo pot-limit. Lite förkortat så gick det skit, blev äckligt scoopad med AQT2 ds mot AQT8 ds med en i min färg, jag höjer, en synar och myglarn slår pott i BB, jag ställer in och det blir kast syn. Han rivrar färg med sin levande färg och lågen lyser från sin frånvaro, potten blir 4,5k. Får 1k kvar (start 3k) 50/100 mörkar och jag spelar upp med A359 i sen pos för att nånting måste hända, får 2 syn, flop K95, ställer resten och får syn av AKQ8, K på turn och gonatt.

Käkar en bit mat och slår mig sen ner vid ett omaha bord på RIO, 25-25 med tvångsstraddle på knappen med 50. Sätter mig med 5k och slår mig på 15 min upp till lite över 7k, bluffar några floppar i höjda potter som jag tar ner. Sen blir det en kall period och jag tappar ner till 4,5k när följande händer: Jag har AAQT utg och slår pott, 3 synar och BB slår pott igen, jag ställer in mina 4,5k, killen bakom steker länge och synar sina 3,6k en annan synar sina sista 700-800 och BB synar 4,5k. Floppen kommer K74 med två spader, jag har AsTs. Dom andra två vill köra turn & river 2 ggr, men BB nekar. Turn kommer J och river Q! KLING KLONG och jag håvar 15k potten. Lite senare höjer jag med QQ33 efter en limp får en syn och limparn spelar pott, jag frågar hur mycket han har kvar och han säger 8k så jag synar 700 till och det gör den andra killen med. Floppen kommer Q42 regnbåge, raisarn betar ut 2200, jag stekställer han all-in och killen bakom passar, tillbaka till preflop raisarn så steker han och synar sina 6k. Jag frågar om han vill köra den 2 ggr, för det känns helt omöjligt att förlora den 2 ggr och jag vill inte gärna bli bad beatad i en 17-18k pott, han nekar, turn T och river 5, jag visar QQ och han muckar och springer från bordet. Blir sen rivrad i 2 st potter där jag en gång försöker bluffa bort en splitt och andra gången 3 outad och betalar av, känner att steamen är nära och slutar 15k upp, va upp 21k som mest.

Mårten går det skrot för, han gjorde en häftig vinst på 20/40 omaha hi/lo på Bellagio, 5,5 h grind och 8 dollar extra i fickan. Han har inte än bestämt vad han ska göra för pengarna än, men jag tror han planerar något stort.

Har fixat ett USA-nummer nu, mitt svenska nummer är omöjligt att få att funka så.. numret är 1-702-8245876

Nästa wsop-event som jag ska donera till prispotten blir nog på fredag, en 2k nl holdem

Elof

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Elof till en fin klonkdag=)
Se upp för mexare,dom kännes igen på stora hattar och taco sås i mungipan.

Go bingotanterna!!

/Rolle