fredag 22 juni 2007

Vegas 1.

Resan var bra ända till vi var framme i Vegas och min väska råkade var kvar i Chicago. Det löste sig fint efter bara 2 telefonsamtal på 45-50 minuter styck.

Torsdag 21/6. Första speldagen.
Och det enda som hänt är att jag donkat ut ur min fösta turnering.
En "liten" $230 på Mirage med 87 startande. 9 priser $500-$6400.
Rätt så bra struktur med 3000 i startstack och 30 minuters nivåer.

Som väntat fanns det några riktigt dåliga spelare men inte så många som jag trodde innan.
Efter en första paus satt jag med exakt 3000 i marker. Lirat tight och avvaktande som vanligt. Ca 20 spelare hade åkt ur så snittet var knappt 4k. Chippon på mitt bord var en äldre herre som satt med en handrankingfolder i knät. Varje hand så tittade han ner för att se hur han skulle spela just denna hand i denna position. Funkade bra för honom, han hade minst 15k i pausen.

Mycket kalla kort efter paus nöter ner min stack till dryga 2000. På nivå 5, 100-200 med 25 i ante, så blir jag "utspelad". Jag raisar till 550 i mittposition. Efter mig kommer en RR till 1500 (men han gjorde fel för han ville höja till 550+1500) och direkt efter så är det en kort stack som synar all in för 1400. Men den den actionen har jag svårt att ställa in alla mina marker med AJ och jag väljer att folda och behålla min stack på 1450. Reraisarn visar KQ och den korta stacken visar QJ dessutom kommer det en ess direkt på flop, suck. Hade haft nästan 6k om jag spelat min hand. Som plåster på såren får jag AA direkt handen efter och tipplar upp.

På nästa nivå 200-400 ante 25, så åker jag ut med AQ. UTG raisar till 1200 och jag tänker att med min stack på 4500 så måste jag aggera (850 i potten innan korten är ute). Jag ställer in, tyvärr hittar en spelare bakom mig QQ och samtidigt har UTG hittat syn med AK så jag är i princip stendöd, bara stegen kan rädda mig. Och naturligtvis ångrar jag mig att ställa in allt mot en UTG-raise, men men................

Elof tar det lungt med pokerliret men imorgon ska vi troligen lira wsop $1500 NL event nr 38.
Uj, nu blev Elof ledsen för Lindsays Lohans födelsekalas är inställt. Han som så gärna ville dit och leka.

Mårten

1 kommentar:

Anonym sa...

bra bloggat gubbar!, jag ska följa er här! det blir kul!
Men kan ni gå på strippklubb nångång eller? fegisar/ Smeket