torsdag 28 juni 2007

Ännu än dag

Blejå! Va på Rio igår och lirade cash, 25-25 omaha i början och efter 3 timmar blev det 25-25 med tvångsstraddle på knappen på 50. Började grus, fortsatte grus och slutade grus. Spelade i 7 timmar och hade väl egentligen bara 2 intressanta händer, den första limpar jag med QQ42 (tålamodet är redan borta) SB spelar pott, Berry Johnston (Näst flest cashar i wsop efter Phil hellmuth) som sitter till höger om mig synar och jag synar. Floppen kommer 247 med två hjärter, killen i SB betar all-in 750, Johnston synar och har 2300 kvar. Jag tänker att första killen inte behöver ha något alls i princip, spelat med han tidigare och han är riktigt slaskig, johnston har uppenbart ett drag, kanske par + icke nötdrag. Jag tänker att om jag får han att passa så har jag bra läge mot den andre och goda odds med dom döda pengarna i potten. Om johnston synar så har han nötflushdraget och jag har coinflip för en sidepott på 4,6k som är större än main. Så jag slår om allt och johnston steksynar med AKKJ, med AK i hjärter :S Killen i SB frågar om vi ska köra den 2 gånger (dela turn river 2 ggr alltså) Johnston vill se händerna innan och frågar om jag har topp set i 7or, jag viker fram QQ42 för botten 2 par istället :) Han nekar, turn kommer 8 och lilla stacken turnar 2 par med sin 6789, river 2 BAAA DAMM och jag turar in hela kalaset. Hade han själv slagit om med sitt drag och överpar hade jag så klart blixtvikt och han rivrat ett högre 2 par och tagit potten, istället torska han allt och lämnade bordet.

Den andra handen limpar jag med A985 med A5 i ruter, det bli uppslag i sen pos och 4 synar så det ligger ca 800 i potten, flop J63 med 63 i ruter, BB betar ut, jag synar.. blablalbllabla bla blabla hur som helst blir jag inprisad med draget mot 2 uppenbara set, missar turn men plockar upp stegdrag, inprisad igen, kör river 2 ggr med missar båda, 11-12k potten, efter det får jag 2k nånting kvar, händer inte så mycke mer tappar lite grann till å slutar ner 3,7k

Shoppingstället, Premium outlets va sjukligt bra, fanns allt å lite till i klädväg och storlekar som passar till och med den största björn. Priserna va bra å tror jag, dollar är ju som alla vet leksakspengar och vanligtvis bara ett nummer på internet, sägs iaf att det ska uppåt 75% billigare där än i Sverige. 21 bucks betala jag för ett par timberland shorts å det måste va riktigt billigt. Ska nog dit igen å fylla resväskan om det finns pengar och plats kvar i väskan när det är dax att åka hemåt igen

Dom andra 3 är på Venetian och lirar turnering, ska nog också bege mig dit å raila lite senare, sen kanske jag ska försöka ta revansch i omaha-gamet. 2k nl holdem imorgon fredag, då ska jag försöka med konststycket att klara mig kvar längre än 3 timmar, någonting mycket svårt och oprövat.

Vill även säga grattis till Håson till segern i torsdagens omaha turnering på klubben i hudik, om det finns rättvisa i världen så bör det va min tur att vinna imorrn.

Ha det bra där hemma,

Elof

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du en separat resväska till dollarbuntarna? Annars lär det inte finnas plats för din XXXXL garderob :-)
Ha det så gött boys/Ohlin