torsdag 28 juni 2007

Vegas !!!

Nu har jag , Anrik , och Strappa varit i vegas nå dagar och huset har varit lika bra som vi hoppades på. Poolen är skön och det kommer bli många morrondopp framöver.

Igår så spelade vi 340 dollars turnering på Venetian. 596 startande gjorde det till en hyfsad stor turnering och Venetian har vuxit riktigt stort sen vi var här förra året.
Var en deepstack turnering där man börja med 6000 marker och 25 50 blinds i början. En struktur som passar oss bra när vi ska slakta american fish :=).

Bestämde mig för att spela ganska tight och vänta in bra starthänder, för action får man när det handlar om americans.
Bordet verkar ganska dåligt förutom ett par spelare , Anrik och en aggresiv american, .
Vinner nå småpotter medans nyss nämda americanen spelar många potter och vinner mkt marker. Han raisar pre många potter och gör så återigen när jag får 10 10 på knappen.
Jag bestämmer mig för att reraisa och visa att svenskt stål bestämmer vid borden i Las vegas. Jag gör hans rais från 200 till600. Alla foldar fram till han som synar ganska snabbt.
Hm, kan han verkligen ha bra händer varje gång han raisar.
Floppen kommer 6 4 3 rainbow och han checkar till mig. Jag bettar ut 600 och hoppas han ska lägga sig eller göra en nervös syn.
Men såklart blir det ett blixtrais till 1600. Tänker inte lägga mig på den bra floppen så jag synar ganska fort.
5 turn vi båda checkar direkt
8 river check check.
Han visar JJ :(
Jag visar 1010 och han hasplar ur sig att han har varit tursam hela veckan.
Efter potten när jag brände stor del av min stack så var jag less på mig själv att jag byggde sån stor pott med 10 10 så tidigt i en långsam turneringoch framför allt mot en bra spelare.

Efter den potten spelar jag bättre och bygger sakta men säkert upp min stack till 6000 igen.
En rolig pott var när jag synar rais på knappen med 43s. 8 3 2 7 2 ligger på bordet efter river och det har varit rundcheck hela tiden och jag vinner potten på par i 3or.När jag håller på och tar in potten är det en spelare som säger:

Excuse me Sir, you from scandinaiven right ?
Yeah sweden .
-Did know that when I See you called rais with that.
Hehe .
Var rätt bra stämmning kring bordet och många skratt.
Sen fick jag kalla kort och spelade inte många händer.
Ett exempel på att det finns dåliga spelare är denna pott ett exempel.

Blinds 100 200 Utg limpar Blindarna checkarA K 10 flop , check till utg som bettar ut 500 Sb synar BB fold .
K turn sb checkar fram till utg som STÄLLER IN 3300 i 1600 potten Sb synar. Tror det är Kåk mot stege och blir ganska förvånad när de slänger fram A8 vs A3!!!! och splittar potten.

Efter pausen så hittar jag AKs och raisar . En kille går all in och jag synar . Han visar 99
K 5 2 flop :)
8 hjärter på turn och han får färgdraget :(
Q hjärter på river :(

Mkt synd hade haft närmare 10 000 om jag hade vunnit den och vid det där bordet så hade jag kunnat spela bra och byggt fin stack.
Efter den potten går luften ur mig och jag slänger in mina sista marker med A6 mot ett rais i Utg.
Han visar AJ ruter
Q J 3 med 2 ruter var inte den floppen jag hade hoppats på och Exit Anrik. :(
Strappa åkte ut lite tidigare än mig.
Efteråt så spelade jag lite fixed utan framgång.

Senare på dagen så körde jag en 130 dollars satelit med 10 spelare och 2 priser
Bordet bestod av 8 äldre americans och en lätt överviktig japansk skrikig kärring.
Om jag inte vinner detta bord så blir jag besviken, och det började oxå hyfsat ligger 2a när vi är 5 kvar och jag spelar ganska aggro.
Tyvärr åker jag dock ur på 2 potter inom nån minut. Först A7 vs K10 10 river :( sen A7 vs AQ och ingen hjälp.
Jaja, Idag hoppas jag dock det vänder och vi ska snart till venetian igen :)

Later /
Anrik

Inga kommentarer: