fredag 29 juni 2007

Iskallt i vegas

Mårtens tur att whina nu. Hoppas ni står ut, jag gör det inte.
Efter 8 backdagar så tänker man att klonken e på G. :-)
Det kan ju bara inte gå dåligt hur länge som helst, eller........
Spelar en $550 turnering på Venitian med bra "deepstack" struktur.
10 000 i marker från start, 40 minuters nivåer. 480 spelare från start och alternates i 3 perioder. Börjar dåligt direkt.

Hand 1. Ks Jc i mittposition. En asiat raisar i 4e position till 125, jag synar och knappen (en ung kille med Mp3 spelare och "pokerbrat" look) synar, sb synar och bb foldar. Flop Jh 8d 3h och asiaten checkar. Jag har en hyffsad hand och betar för värde/protection 350, knappen miniraisar till 700, asiaten foldar. Hm svårt läge för mig, alla spel kan vara rätt men eftersom det är så tidigt har jag ingen som helst aning hur knappen tänker. En miniraise i detta läge kan han göra med ganska många händer. 33, 88, J8, JQ, JK, JA, T9, 8h xh är de som jag kan tänka mig. Inte så många händer jag slår, men det känns vekt att folda på denna nivå med TP bra kicker. Slår jag om nu på flop så tror jag att jag bara får action av seten och J8, möjligen nötfärgdraget Ah 8h. Raisar jag och han ställer så har jag ingen chans att dra ut mot AJ, J8. Jag synar och hoppas på en kung, som jag kommer att beta, eller en blank som checkas ner. Isf sätter jag honom på draget och checksynar river om även river blankar. Turn Qs, halvdåligt kort för nu slår även QJ mig. Jag checkar och knappen betar 800. Jag tar mig en funderare och kollar in spelaren om jag kan "se" något. Den lilla beten på 800 (1900 i potten) säger mig att han har en riktigt bra hand och inte ett drag. Jag stekfoldar. Han visar upp J8s. Bra spel av båda tycker jag. Det enda man kan säga är att min syn med KJ i den positionen är halvdålig preflop. Sant, men jag vill vara med från start och få en kännsla av hur folk spelar medans det är billigt att torska en hand. Dessutom tror jag att det kommer ge mig mer action på mina monsterhänder. Mina dagar som tight lirare är över. (Nu kommer mina dagar som pank spelare).
Knappen klassar jag som en ganska stark spelare efter den handen. Han behöll initiativet i handen och gav mig inte odds att dra till en färg eller stege på turn (vilket måste vara vad han troligen sätter mig på). Men han gjorde inte heller ett misstag att genom att överbeta potten på turn. En sämre spelare skulle satsat 2000 eller kanske t.o.m 3000 för att skydda sina 2 par. Dragen borde lägga sig oavsett om han betar 800 eller 3000 men har jag ett set eller QJ så håller han potten nere och det är värt mycket att inte övercomitta sig med en hand som ändå inte kan syna en all in checkraise på turn.

Hand 2. K8 off i BB. All foldar till CO (cutoff = placeringen innan knappen) som limpar in, knappen och sb foldar och jag checkar. Flop 338 rainbow men med en hjärter. Jag checkar han betar 100 och jag synar. Turn Th . Jag betar ut 200 och han synar. River Kx. Check och han betar 700, jag tiltsynar hans 34. Hans flopbet var bra.

Hand 3. AQo i CO. 3 limpare till mig och jag raisar till 300, vill nog få potten HU eller vinna den direkt. Alla 3 synar, suck. Flop TT9 med ett färgdrag i ruter, jag har ruter ess. SKITFLOP. 3 check till mig men det spelar ingen roll jag är inte intresserad bara om jag kan få en backdoor ruterflush, gratis. Turn T två check och sista limparn betar 700 i en pott på 1300. Jag tror att det är ganska stor chans att vi splittar men med 2 spelare kvar i handen och en satsningsrunda kvar kan jag inte lira handen. Alla foldar.

Hand 4, 5, 6. 76s, T8o, 43o. Synar blindsen eller små raise i bra/OK pos utan att träffa en enda flop.

Hand 8. KQo i mittposition. Asiaten limpar och jag limpar. Killen som slog mig med J8 raisar till 225, alla foldar till mig och jag foldar "face up". Han visar KK. Te Yyy.

Hand 8. 87s i mittpos. 50-100 nivån. Jag och knappen limpar in, sb foldar, bb checkar. Flop AAT med 2 hjärter. Rundcheck. Turn 6x. BB checkar och jag betar 225, knappen synar bb foldar. River Js, jag betar 700 och knappen steksynar med Jh 9h. Jikes, är han galen eller har han full koll? Jag har ingen aning.

Hand 7. Ah Ad på knappen. Jag har bara 5650 kvar i stacken. UTG raisar till 325 (samma kille som synade mig på river med Jh 9h) och får 2 syn i mittposition. Jag slår om till 1225 tot. UTG fundrerar länge och synar till slut (KK, QQ tror jag då) de andra 2 lägger sig. Flop As Qs 3s och UTG checkar, jag betar halva min stack 2300. Han synar, då vet jag att han har KK med spader kung. Han kan möjligen ha QQ men då borde han sätta mig all in för att skydda handen mot färgdraget. Turn Tc check och jag går all in för mina sista 2225, han synar. River spader 4a.


Spelade turneringen i precis 60 minuter utan att vinna en enda hand.
Så nu sitter jag här och ångrar att jag inte bytte 10% med Anrik. Klonkar han så känner man sig lite korkad.
Måste ändå ge han ett lycka till. Han har haft grymt oflyt han med, torskat med monster mot färgdrag i två mycket viktiga potter. GL.



Mårten.

Inga kommentarer: