söndag 24 juni 2007

Kallt i Vegas

Som vanligt är allt kallt för min del, inte en dag utan strul, tur man är van. På 3 dagar så har:

1. Mårten pajjat poolrengöringen.
2. Cd-romen på datorn gått sönder bara för att jag verkligen behövde den för installera program till min nyinköpta kamera.
3. VISA-kortet maxat i ATM maskinerna (visserligen lite mitt eget fel, jävla Black Jack!)
4. Telefonen funkar inte och kommer inte funka heller, går inte att hitta rätt nät :( Gissa vems telefon som funkar, jo mårtens så klart


För övrigt spelade jag 25-25 omaha med $50 rock staddle, skum jäkla straddle men roligt ändå. Orkar inte förklara direkt vad det är. Va en gubbe på omahan som det verkligen inte gick å höra vad han sa ungefär som Brad Pitt i Snatch hehe. Gubben satt å prata i en pott varpå dealern säger "Only english, please" varpå gubben i sin tur så klart blir galen för han pratar ju engelska, han börjar tjafsa med dealern och börjar prata ännu snabbare och otydligare. Stor humor och hela bordet skratta. Backade 150 bux

Va på Mirage och råkade sätta mig på ett BJ-bord och efter en stund blir det dealerbyte till en japansk tant på kanske 55-60 år med världens sämsta humor och marginellt bättre engelska än ovanstående gubbe. Hur hon fått jobb där är en stor gåta. Behöver jag säga att jag förlora allt? och sen när jag skulle fylla på i fickan så va VISA-kortet maxat i bankomaten, så nu har jag ungefär lika mycke deg som den dag jag föddes. Tur att man har tur-mårten med sig. Sägs att det går att ta ut med VISA på Ceasars Palace, så vi ska dit ikväll och samtdigt lira deras 500 dollars turre.

Spelade min första turnering igår, 1500 dollars NLH. Startstack 3k, va uppe i 3,7k efter 15 min, sen ner till 1700, jobba tillbaka över 3k. När mörkarna va 100/200 så höjde jag mot en extremt tight spelare i BB som jag höjt mot 4-5 ggr tidigare och alla passat, den här gången synar SB, jag continuebetar och han CRar och 40% av stacken är borta. när jag sen får BB men en limp och syn av SB så ställer jag mina 1500 med A5 för att försöka plocka upp dom 600 i potten, limparn har AT och synar, inge förbättring för min del.

Förutom detta så funkar poolrengöringen igen, solen skiner och termometern står på 102 grader faränhajt - 39 grader säljsuss.

Elof

Inga kommentarer: