fredag 29 juni 2007

Nu, nu, nu så..

..har jag bustat en turnering igen, jag klarade mig 1 period genom att inte spela en hand. När mörkarna gick upp till 50/100 (start 4k) hittade jag min första spelbara hand, 77. Utg limpar, killen efter slår upp till 300, jag synar och limparn muckar. Flop 7AQ, klonk? preflopraisarn betar 300, jag höjer till 700 för att det ska se ut som en testbet med tex Ax, han säger: You got nothing! och spelar om 700 till, när han säger det så vet jag att han har bra, men han kan ha AQ lika väl som AA och QQ och passa ett set är jobbigt, jag synar. Turn kommer T och han ställer in, jag synar å han viker upp AA. Första handen man spelar så åker man dit med set mot set.

Igår lirade jag omaha, slutade 3,1k upp. Efter turren idag tänkte jag vinna på omaha igen, slog mig ner och får inga händer, blir lite uttåkad och spelar pott med QQJ9 med tre hjärter, floppen kommer AT5 med två spader, jag betar igen och får en syn, turn spader han ställer å jag måste kasta. 1,5k bort i den potten mot bordets största idiot, anklaga mig för att röra hans marker igår och idag slowrolla en kille med nötterna, gubbjäveln förtjänar lite stryk. Eftersom jag varken orkar, vill eller får slåss så tänker jag ta hans marker istället. Så potten efter när han höjer så synar jag mörkt floppen kommer 259 med två spader, han betar och jag kollar ner i 29TJ, orka kasta mot gubben vet att han har nåt, troligtvis en bättre hand, men inte en bättre färdig hand, eftersom dom flesta kör turn & river 2 ggr så tar jag skottet å slår in allt, han stekar länge å synar. Första turn kommer As, river grus. Andra kommer Ac och Kd, han visar upp KK56 med spaderflushdraget och scoopar potten. 5k back och har inge mer deg med mig och gubben slinker denna gång, gubbjävel sa ja. Tror jag har en ohälsosam förmåga att börja jaga ner nån vid bordet som jag hatar istället för att bara spela bra och skita i dom.

Kanske ska åka tillbaka ikväll.. har ju hört att det sitter en gubbjävel vid omahabordet.

Elof

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis på namnsdagen Elof!
skickade ett sms, vet inte om det kom fram?
mycket bra å underhållande läsning!, jobba jobba, å krossa americans. Sen skulle jag vilja veta vilka de är som ska lira main event? och om ni har varit på strippklubb än?
kör hårt/smeket

Bingotanterna sa...

Nog bara jag som ska spela main.

Strippklubb, What happens in Vegas - stays in Vegas / Anrik