måndag 2 juli 2007

Dåligt spel och fattiga dollar miljonärer.

Nyss hemkommen från Rio och det hela avslutade inte helt oväntat med en förlust session.

Spelade 2/5 nl och var mkt sakta tempo på spelet.

Dealern var en gubbe som såg ut att vara 75-80 år gammal . Darrhänt ,så givarna gick väldigt långsamt och jag hade redan ångrat jag satt mig efter nåt varv.

Plockar upp 78s i BB och synar rais från en kille som raisar pre nästan varje giv.

5 6 Q med 2 spader är floppen och jag checkar till pre raisaren som bettar 50 , knappen synar och jag likaså.

8 klöver på turn och jag bettar ut 200. Tänker att det inte alls är omöjligt att jag leder och eventuellt kanske kan få bort Q med trött kicker.
Så blir inte fallet utan pre raisaren går all in för 203 medans knappen lägger sig.

Killen visar A8 spader och inte alls dom korten jag ville se :(

Ingen hjälp på river heller.

Efter den potten så stämmer inte spelet alls utan blir shortstack och rebuyar.

Raisar med 109 på cut off .
2 snabba syner, kändes nästan som de bara synade för de ville spela mot fisken :(

7 4 2 skitflop som vanligt rund check

8 på turn jag bettar halva potten, blixt rais från knappen, Synar

10 på river check check.

Vinner på paret :)

Så kom denna pott som jag skämms över :

limpar med 8 6 på knappen i familje pott

9 7 2 checkas till mig som bettar halva potten. 3 syner.

A på river rund check

DING 10 på river.

En snubbe bettar ut , rais av en annan, Jag ställer.

2 snabba syner av J8. Kunde aldrig tänka mig dom satt och drog på hålpipan i en låg pott :(.

Blir nog inte så mkt mer cash game i vegas . Spelet går sakta och jag tappar tålamodet tidigt och spelar dåligt. Tycker det är tråkigt nu förtiden.

En rolig sak dock.
Satt en gubbe med 10 st 5 dollars marker framför sig och tätt bakom satt frugarn såg less ut.

Gubben spelade tydligen inte en hand utan väntade in stålet och minen på damen bakom gör att det är troligt att han haft den spelstilen ganska länge.

När det har gått några varv till så har gubben inte så många marker kvar . Jag kan inte ett ord utav av språket som frun började prata med , men så mkt uppfattade jag att hon inte var nöjd med spelstilen som hennes make körde med.

Ett varv senare så slängs 20 dollar in i ett allin bet utav en numera svettig herre.

Alla slänger sig fram till BB som synar osett . Förmodligen så var han nog lika nyfiken som resten utav bordet om gubben verkligen hittat en monster.

Visade sig vara Q10 mot blindens 108.

8 är första kort på floppen man ser och det håller hela vägen.

Herr o fru avlägsnade sig direkt från platsen . Hehe, kan herrn blivit lurad av en
språk-översatt Glimne bok månne ??

Förvisso var ju jag den störta fisken vid bordet idag. Blää

Åkte sen hem direkt medans elof stannade kvar på omahan , hoppas det går bra så man kan låna av nån i slutet på månaden :) .

De flesta taxi chafförer som man åker med säger inte så mkt utan är ganska tystlåtna.

Så dock inte inatt, var en skön lirare som man åkte med.

Han berättade bland annat följande historia:

Förra året, dagen före finalbordet på wsop main , så skjusade han Doug Kim i taxin.

Medans dom åker så ringer nåt spelbolag till Kim och säger han får 100 000 dollar för att han spelar i deras t shirt på finalbordet. Kim blir mkt glad .

Taxi resan slutade på 6.60 och kim betalar med en 10 dollars sedel.

Det var taxi killens första resa för dagen så han hade ingen växel.

De flesta hade här avslutat historien av att ge taxi killen några dollar i dricks.

Doug kim tillhörde dock inte den skaran utan taxi killen fick gå ur och växla i butik.


Han berättade även att en 65 årig kollega i samma taxibolag hade skjusat Jamie Gold och 2 snygga donnor i 7 mil.
Vid hotellet så hade även senioren hjälpt till och bärt väskor.

Jamie gav lika mkt dricks som Doug gav : 0 dollar


/ Anrik

5 kommentarer:

fylleskalle sa...

Denna bloggen kommer jag följa... ska spela plats på din häst i dd-2 idag.
3vlig blogg, speciellt när den blandades upp med lite trav !

Lycka till och låt klonken välsigna dej broder...

Bingotanterna sa...

Ty roligt att höra att bloggen följs ;)

Säger åt kusken ikväll att lägga sig i vinnarhålet så vi får in platsen :) / Anrik

Anders sa...

Fan grabbar . Nu får ni börja klonka. Brudmagneten Rosdahl ska väl inte behöva komma över och ge er lite gnista . Lirar din hamburgare platsidag Anrik.

Anonym sa...

ja ja vi får väl träna upp dig på stuveriet igen då där allt började :) många nätter blev det ha ha ha.

Anonym sa...

loool ;) / Anrik