fredag 6 juli 2007

Varmt i vegas .

Hallå !!

Igår var det väldigt varmt i vegas igen och vissa stunder tror jag att jag fick solsting.
Värst var det när vi hade beställt pizza till huset och vi började käka,
den var dock väldigt varm så jag börja hälla dricka på den för den skulle bli kallare. :(
Eller förresten det var inte det värsta , det värsta var att alla andra satt och såg på när jag gjorde det och asgarvade.

Tog det bara lungt på dagen med att bada , läsa klart boken och spela lite schack. Tiden i vegas går oerhört fort och dagarna rusar iväg.

På kvällen så drog jag och mårten och lirade en 200 dollars turnering.
På vägen dit så åkte jag in och skulle hämta biljetten till main event.
Vände dock när jag såg kön, den var väldigt lång.

Vidare till mirage där kvällens drabbning skulle ske. 72 deltage gjorde det till en ganska lagom turnering.
Sätter mig ner vid bordet och märker det är inga superstars som är där. Även om Glimne satt vid bordet bredvid.

Har knappen andra handen och tittar ner på 99 . Några limpar och jag gör ett rais för att visa vem som är kapten på bordet :)
Nu blev det inte riktigt så , sb reraisar på 2-3 sekunder . Blir till att folda :(

Förlusten av lite marker gjorde inte så mkt desto värre var att inte ha respekten på första potten man lirar.

Missar några floppar och känns inge bra alls när jag får A5 i sb.
Några limpar och floppen kommer 5 4 2 .

Alla checkar fram till knappen som bettar 175. Jag reraisar direkt till 450 och hoppas alla ska folda men nu callar BB !! säker på bb (som verkar vara en hyfsad spelare) har stegen eller minst set, så tänker inte lägga nå mer narker i potten.

9 Rund check

K Rund check. Jag vinner potten och det var verkligen otippat. Knappen visar Q5 och bb muckar direkt. Ingen monster pott men självförtroendet gick lite uppåt.

Sen slår jag ut några spelare bland annat en fin pott där jag får KK i bb och blir rais och syn innan min tur.Jag ställer och syn av JJ men mina fina kungar håller.

En pott jag ångrar jag synade är : Får 1010 och raisar , alla lägger sig fram till en gubbe som har vunnit 100 % av alla potter han har deltagit i.
Han smyger länge medans han kollar på andra kortet, så är ganska säker på att första är ett ess eller kung. Om tex första kortet varit en 3a så hade det nog inte varit sånt spännande andra kort. Han synar.

Floppen K K 5 checkas 3 turn checkas 5 på river.
När den landar så börjar fundera hur mkt jag ska valuebetta när jag ser gubben slänger in en 1000 mark i mitten :(. Potten är cirka 1400 innan.

Inte lika kul att syna som att valuebetta och här borde jag foldat, men så blev inte fallet. Synade och får se gubben visa KQ. Borde foldat , gubben har ju ingen hand som 78s direkt.

Plockar sen upp AK på knappen och raisar , SB som jag haft många fighter med (killen som reraisade mig när jag hade 99) går all in , men denna gång får han tillbaka det direkt . Han visar A7 :)
Stor pott och en pott jag verkligen vill vinna eftersom killen har jävlats med mig tidigare. Han var dock mkt trevlig när vi snackade lite och inte spelade poker :)

7 5 4 flop. Blir så jävla less att så fort det är viktig pott att ha otur och denna gång kan jag inte hålla mig utan skriker rätt ut: WHAT THE FUCKING IS GOING ON

Dealern ville dock ha kvar stämmningen vid bordet och drog fram en skön kung på turn :)

Skönt att vinna även om jag var storfavoriten när keramiken ställdes in.

Sen losar jag några potter och åker ner under average :( Spelarna
åker dock ut i våldsam takt och hux flux är det bara 2 bord kvar men jag är dock shortstack.
En pott som var synd när jag får upp AQ i sb, utg raisar som så många gånger tidigare, och jag kommer gå allin och rätt säker att jag har bästa handen men nu gör cut off mitt drag att gå all in. Måste folda då .

Utg synar och visar Aj mot andra killens K10 !! synd han ställde med K10 annars hade jag vunnit stor pott med AQ. Killen med k10 vinner nu.

Är shortstack hela tiden och får aldrig nåt läge men lyckas streta emot till plats 12 då jag åker ut :(
Var 9 priser så blir inga pengar denna gång heller men var hyfsat nöjd med mitt spel och mer kan man inte göra.
Mårten åkte ut ganska tidigt. Har alltid tyckt han har varit en skicklig turnerings spelare men hans förväntade framgångar har verkligen uteblivit oxå.

Efteråt drar jag , mårten , sven och chris till en bar där vi dricker oss ganska fulla . Hade mkt roligt då men när man vaknade imorse var det inte lika roligt utan mådde mkt dåligt :(.
Sista åren så har jag nästan slutat druckit sprit och i morse kom jag ihåg skälet till detta.

Ville hämta min main ticket imorse oxå , eftersom jag inte var 100 % säker på att det är dag2 jag ska spela.
Hoppas det skulle gå fort med mindre köer och inge strul.

Så blev det inte. Först stod jag i kön i pokerrummet och trodde det var där man hämtade ut biljetten .
När jag väl kom fram så upplyste hon mig om att fanns ett rum lite längre bort där man hämtade ut main tickets. Tog tid där oxå såklart och när det var min tur så fanns jag inte med i pärmen över pre register :(

Efter mkt strul så hittade jag en kille som oxå hade sunpoker tröja och han hade samma problem som jag :)
Jaja , efter ýtterligare strul så fick vi klart för oss att sun poker hade strulat med betalningen och att klockan 2 skulle det vara klart att hämta biljetten.

Men som så många gånger så jävlades det då oxå, fick mitt passport kopierat med en annans killes player card. I detta fall så var jag oxå helt oskyldig till strulet utan det var en kvinna som nog oxå hade fått en släng av solsting.
Hoppas jag i allafall, för om hon är så där strulig normalt så tycker jag mkt synd om hon och hennes eventuella make .

Till sist fick jag och Karl (killen med sun tröjan) ut våra biljetter och fick våra players card och pass tillbaka.
På mitt pass så har jag ett hörn som är skrynkligt och nåt sånt fanns inte nu. Kvinnan hade lyckats att skifta med våra pass oxå , tur man märkte det nu och inte när man är stressad på flygplatsen.

Trodde det skulle ta en kvart att hämta ut biljetten men tog ca 3 timmar . Allt var dock inte till elände utan fick seat 5 imorron :). Förvisso tar jag hellre 3 eller 7 men är glad jag inte fick 1 2 9 10.

Dagens american satt på mårtens bord i mirage turneringen . Efter ha spelat tight i nån timme så foldas det fram till han i sb.
Tydligen hade han ingen bra hand denna gång heller utan han frågade dealern om han fick chopa :)
Var grabben nybörjare månne ?

Nu ska jag ta och simma några längder sen fundera över vilken spelstil jag ska köra med imorron.

over and out / Anrik

Inga kommentarer: