söndag 15 juli 2007

FRAMGÅNG !!!

Äntligen fick jag casha i en turre jag oxå.

Var förvisso en rätt liten turnering på binions , 67 spelare med 200 dollars inköp.
När vi var 3 kvar så har vi rätt lika med marker och vi beslutar att dela på prispengarna. Blev 2605 dollar var :)

skönt att ha lite flyt i stora potter.Hade tur med korten idag och spelade oxå hyfsat.
Vann coinflip tidigt i turneringen , 77 vs AK all in pre och mina fina sjuor fick stå.

Sen slaskar jag bort mkt marker så är ganska shortstack när jag får en jäkla rush med korten . Synar raise med Q10 och går all in på flop K J 3 med 2 spader. Får syn av A10 spader whops.. har inte många outs men en klöver nia frälser mig på river

Nån timme senare så synar jag ett rais med 64 ruter . Killen som raisade har mkt marker han oxå så jag vet om jag träffar bra så kan jag få en fin slant .

Floppen 10 6 5 med 2 ruter är ju helt ok :)

Han bettar ut och jag raisar och han slår om all in. Jag tar synen för vet om jag vinner denna pott så kommer jag vara stor chipleader.

Ruter J på turn :) och jag får in en 25 000 pott när average är kanske 6-7 tusen.

Sen spelar jag ganska tight och väntar in bra kort och när vi är bara 14 spelare kvar så kollar jag ner på 2 fina ess i BB.
Blir rais och rerais innan mig och det är såna gånger som det är kul med poker. :)

Mina AA står mot AQ och jag drar in en fin pott och det blir finalbord kort senare.

På finalbordet spelade jag inte så många händer men höll mig flytande medans andra spelare åkte ut :)

När vi är 3 kvar så har jag tur och vinner med QJ s mot A8 all in pre.
Kort efter så åker all deg in med AJ spader mot KJ.
Floppen 10 4 2 i spader är ju ögongodis :)

EFter den potten så var vi ganska jämna i marker och en kille satt och tjatade på delning så gick med på det.

Hade kännts tungt att åka ifrån vegas utan att ha cashat i nån turre när man har spelat ganska hyfsat i turneringar med mkt fisk. Så var kul att man fick ha lite flax idag.

Annars så har det inte blivit så mkt spel de sista dagarna.

Igår var jag och elof på Jay Leno show på mirage.
Rätt rolig show men var lite väl lång (2 timmar ).

Vi var oxå och käkade buffe på bellagio. Den var riktigt bra , mkt mkt god mat.

Ha det

/ Anrik

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grattis... själv vet man ju fortfarande inte hur det känns att vinna en coin... :(

Bingotanterna sa...

ty ty Du får spela mot mig då när jag kommer hem , då är det jättechans att slanten landar rätt /Anrik

Anonym sa...

grattis :) hur länge stannar du i las vegas? // obbes sofia

Anonym sa...

vi åker härifrån den 18, synd att ni drog iväg så tidigt, hade hoppas vi skulle åka lite helikopter till Crand canyon , men vi tar det nästa år right ? / Anrik

Anonym sa...

det hade jag också hoppats på, försökte hitta nån dag som passade bra men kristian gick ju för långt i wsop ha ha ;) sen var han ju inte frisk o behövde vila sig i form till dag 3 o 4.. right, vi tar det nästa år! :) för jag återvänder mer än gärna till LV, har läst att man kan bara älska eller hata staden och jag väljer det första eftersom LV är en så skön stad :p men just nu njuter vi dock av new york :) // sofia

Anonym sa...

ok , låter bra det :) / Anrik