torsdag 12 juli 2007

Strappa Cashar !!!

Jag och strappa drog till ceasers och spelade lite turrar.
330 dollars med 120 deltagare var det först.
Började väldigt bra för mig. Raisar med 89 ruter efter en limpfisk limpat in i potten 6 gånger av 6 spelade typ.

9 7 5 flop men jag checkar ner den för vill hålla potten liten.

3 ruter på turn ger mig färgdraget oxå, han bettar 250 som jag synar direkt.

2 ruter på river ger mig färg.

Killen bettar ut ganska mkt 600 , oftast brukar det bli check på river när färgkort kommer. Men tänker inte bara syna när jag fått runner runner färg så jag raisar 1600.
Killen går all in nu.
Fuck ,då är man ju slagen säkert men tänker inte vika mig utan synar.

I GOT NOTHING ropar limpfisken besviket :) dessa americans.

Sen flyter det på ganska bra och håller average ända tills 30 kvar då jag får kalla kort och mina marker försvinner snabbt på de höga blindsen och anten.
När vi är 15-16 kvar så har jag väldigt lite marker kvar och stoppar in allt med 55 trots det är en all in före mig.
Det spelet brukar jag göra när jag är shortstack för om jag har tur och vinner den så tripplar jag nästan upp. Vinner blindsen och en slant av killen som raisade.

Han visar K J vs mina 55

Men detta är en viktig coins och såna kan jag inte vinna utan blir utslagen som 15.
9 priser, nära igen .

Strappa åkte tidigt ut 330 så hann han spela 120 dollars kvälls turren.

Han hade mkt tur i början och kom till finalbordet och in the money :).
När det är 7 kvar så kommer hemska händer.

på cutoff raisar han med Q8 s en spansk kille ställer all in med lite mer med KJs.
Strappa synar och floppen kommer Q 8 7 :)

4 på turn YES klart

När river kommer så blir det ett jävla liv på 5-6 spanjorer , de hurrar och skriker som fan.
WTF, kan de bli så glada över att strappa vinner ??
Då ser jag , killen har dragit runner runner klöver och fått in färgjäveln :(

Sen några potter så sitter strappa utg med A9 och går all in.
Alla lägger sig fram till BB som går all in direkt med QJ.

Blindsen var bara en liten del av hans markerstapel så killen kunde lätt ha lagt men istället satte han alla sina marker med en skräp hand som QJ.

Men sånt uselt spel ska såklart belönsas. J på river :(
Strappa fick nästan 700 för besväret i allafall.

Berga blev utslagen igår ur wsop. Vet inget om handen eller nåt sånt utan fick bara ett kort sms.

Idag hoppas jag på Obbe :)

En kille som skrev i gästboken ville se ett gruppfoto på oss men eftersom vi inte kan lägga in bilder från våra kameror till internet så får han hålla tillgodo med en nåt år gammal bild.

Från vänster till höger: Strappa , mårten , Anrik , Elof. (Klicka på den för att förstora)




/ Anrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej är ju tvungen att skriva ett inlägg jag också. följer bloggen varje dag och tycker den är otroligt underhållande. Du är så otroligt dutig på att skriva anik. Vi saknar dig här hemma och hoppas att du får det bra sista veckan. kramar Effy

Anonym sa...

Verkar som jag är bättre att skriva än spela poker :( /Anrik

Anonym sa...

vilken häftig idolbild, ska printa ut i 2x1,5m mått o rama in, så att man har något att vila ögonen på i sängen innan John Blunds ankomst

Anonym sa...

lol du som har en sån söt och trevlig flickvän har väl annat att vila ögonen på i sängen :)/Anrik