söndag 8 juli 2007

Main event.

Spelade main igår och efter dagens slut så var jag som sagt levande med 46300. Average var ca 54000 medans dag 1a hade varit 51000. Så kommer starta på tisdag med lite under average.

I mina 2 tidigare wsop äventyr (main 2006 och 1500 shotout 2007) så har motståndet jag stött på varit ganska hårt. Wiliam thorson satt på mitt bord i main förra året och han var ju ganska het detta år och han spelade oerhört aggresivt då.

Så hoppades att iår skulle bli lättare. Efter nån timme vid bordet iår så kunde
jag konstatera att det var oxå lite lättare motstånd, även om de flesta kunde spela.

Seat 1: En latin gubbe som hade en keps med slogan: Good luck Daddy. Ingen stjärna utan gissar han vunnit seat på nån 10 000 pers freerool. ( Slog senare ut han )

2: En american som jag klassade som fisk på hans första spelomgångar men som senare blev mkt bättre och aggresivare. Han slog ut några spelare och hade mkt marker. (Överlevde dagen men tappade mkt på slutet )

3: En american som vunnit seat på pokerstars. Spelade bara bra kort men hade hyfsat kortsnitt. (Överlevde dagen)

4: En halv galen Italienare som jag var säker inte skulle överleva första blinds nivån. Han spelade varannan pott och han berättade han vunnit seat på everest poker.
( Blev bättre och bättre och överlevde dagen som shortstack)

5: Anrik En mkt bra spelare från sverige.

6: American som vunnit seat på pokerstars. Amatör spelare ( Åkte ut först av alla på en riktig bad beat )

7: Ung och ganska aggrevis american . Hade en hel del fighter mot denna och tycker jag gick vinnande ur denna strid efter en stor bluff från min sida. ( Överlevde dagen med hyfsat med marker)

8: Ung kille från Australien. Vid första anblick så var jag helt säker denne skulle bli min värsta motståndare. Han var tydligen nån släkting till Joe Haccem som var hans mentor. ( Felbedömde han dock han och han åkte ut ganska tidigt)

9: Ung kille som vunnit seat på manision poker. ( Gjorde inge större väsen av sig och åkte ut tidigt)

10: En lätt överviktig och högljud kvinna . Hon spelade dock ganska aggresivt.
( Åkte ut sent på dagen)

Spelade bara små potter i början och låg några tusen plus. Försökte dock spela så många potter med Italienaren som möjligt. Skälet till detta kanske ni förstår själva :)

Efter första breaket så kommer denna pott :

Några limpar, Italienare raisar 1000 , jag har knappen och kollar ner på AQ. Den handen är ingen hand jag reraisar normalt men nu blir så fallet. 3200 gör jag det till. Alla foldar till Italienaren som synar.
Fördelen när man lirar mot såna dåliga spelare är att om man träffar bra så får man nästan alltid betalt. Nackdelen är att man måste träffa annars kan man bli nersynad av 22 efter att ha försökt bluffat. Så hoppades verkligen på en bra flop.

K J 10 DING !!!!!!!

Han checkar , jag bettar lågt. 2000 De flesta fattar nog att jag har stål men killen synar fort :) Det ligger 2 hjärter på floppen så hoppas inte det kommer en till för denna hand kommer jag aldrig att lägga.

6 hjärter på turn. Inge bra kort såklart men tror inte han har färgen. Har hjärter Q på handen . Bettar 4000 killen synar ganska snabbt.

9 hjärter på river. FUCKING SHIT. Har visserligen tredje nöten men han kan mkt väl ha en högre hjärter på hand och mina fina nötter kan ha blivit en sucker hand som jag kanske måste syna med.

Han checkar dock och jag checkar bakom . Han visar QQ :) Tar hem potten synd bara att det kommer runner runner färg annars hade jag gett han respass.

Efter den potten så är jag inblandad i några små och pendlar mellan 28k - 24 k. Då denna hand utspelar sig :

Utg raisar 1100 , latin killen synar och jag tar oxå synen från big blind med 55.

A 8 5 DING !!! 2 klöver

Check och utg gör det till 2000 fram till knappen som går all in på över 20 000 !!
Snubben har gjort så en gång tidigare, att överbetta potten som fan och den gången visade han upp supernötterna.

Börjar fundera , AA har han inte , färgdraget är inget en sån snubbe går all in med , 55 har jag själv. Återstår 88 då :(

Men att lägga set när man väl har träffat är verkligen inget jag brukar göra. Plus att jag inte vill fundera hela livet om det var en bra läggning. Men är orolig som fan när jag går all in . Utg lägger sig och jag visar upp mina femmor.

Ganska skönt att se snubben skaka på huvudet och visa AK ! :) Han har en klöver på handen.

Utg säger han la KK så återstår nästan bara runner runner klöver för färgen.

Turn Klöver !! Hela bordet ryser till. Jag får en känsla av illamående trots jag fortfarande är stor favorit.

Hjärter sjua på river är riktigt skönt att se och jag tar hem monster potten :).

Har över 50 k nu och känns mkt bra.

Så kommer ett utav få misstag jag gör på hela dagen. Jag försöker bluffa bort Italienaren. Synar hans raise med K10 och floppen 9 7 6 checkas ner

J på turn ger mig öppen stege och hans bet synas direkt.

Missar rivern men hans låga bett på 500 gör att jag begår misstaget att raisa 5000.
Att bluffa den spelaren är dömt till att misslyckas och han synar med KJ :(

Går blinds och anten varje varv och jag får ganska kalla kort och ser min fina stack försvinna mer och mer.

Så kommer denna pott: Raisar med QJ på knappen

Americanen som jag har haft en del fighter med synar i BB.

K 4 4 flop check check.

5 turn han checkar och jag bettar 2000. syn från han :(

Q på river . Jag tänker checka och hoppas vinna när han plötsligt bettar ut 3200.

Funderar på vad han kan ha men går ganska snabbt all in. Av följande orsaker:

Att han bettar ut betyder han har nåt men inte så jättebra . Ett så kallat stopp bet.
Han har inte KK eller QQ då skulle han ha reraisat pre.
Han har inte heller nån 4 eller 55 på handen då skulle han ha raisat på turn.
Mitt check på floppen och all in på river tyder på stål så även om han har KQ (värsta tänkbara) så är det svårsynat.

Sätter han på K med dålig kicker eller missat färgdrag.
Därför går jag all in , alla händer han kan ha kommer han vika.

Blir ingen blixtfold som jag trodde på :( Vad har jag ställt till med nu ???

Han börjar steka och ju mer han pratar desto sämre mår jag. När han till slut muckar sin hand så kändes det oerhört skönt.
Visar min J :) Har suttit och visat stål nästan varje hand vid showdown så det är bra att man visar bordet att man är kapabel till stora bluffar oxå.

Vid pausen till sista blinds nivån är jag mkt mkt trött och önskar det hela snart är över.
Sov bara några timmar natten före och var typ trött när jag började spela och nu så här 12 timmar efteråt så är man inte direkt piggare.

Bestämmer mig för att spela passivt sista blindsnivån för att överleva till day2 när jag kommer med nya krafter.
Men dels oxå för att bordet har blivit mkt bättre nu, de sämre spelarna som har åkt ut har ersatts med mkt bättre och aggresivare spelare.
Bland annat en hyperaggresiv fransman som jag har spelat mot på internet och som jag vet är bra. Barry Greensteins son var även han vid bordet numera och det filmades ofta från bordet och togs en massa bilder.

Om det är nån som läser bloggen som vet om var de lägger ut filmklipp från gårdagen så får de gärna skriva url i gästboken.

Får upp AK och raisar när det återstår nån timme. Greensteins son synar så gör oxå BB. Båda är bra spelare med mkt marker så bestämmer mig för att inte continue betta om jag inte träffar bra.

A 5 5 är ju skön att se, ingen borde kunnat ha callat med en femma pre. Men om så är fallet så åker jag ut. Bettar potten och de blixt viker :)

När det återstår 15 min så slowar jag spelet för jag inte ska hinna få BB igen :) . Brukar aldrig göra det men nu är jag så trött så vill spela så få händer som möjligt.

Även en tysk som jag blivit m8 med i seat 6 slowar. När väl klockan har gått så tar han en bild från sin mobil som han senare var schysst att skicka på email:



Jag är alltså killen i seat 5 .

Att det är många som reser och lirar wsop märktes.
Vid bordet var det folk från: Tyskland, frankrige, mexico, australien italien oxå en svenskjävel :)

Är nöjd med spelet och även om jag har under average så blir det spännande på tisdag.

En som även det gick bra för är Obbe som har nästan 90 000 i marker.
Vi har bytt lite % så jag hoppas nån av oss cashar så vi har råd att flyga hem till svedala .

Sjuka är att obbe och jag hamnade på samma bord på Tisdag :(

Blir mest till att vila ut fram tills dess , gårdagen var slitsam.

Over and out / Anrik

Inga kommentarer: