fredag 13 juli 2007

Skollärarn simmar med fiskarna, och bubblar.

Trökit idag, igen.

$540 turnering på Wynn. 69 spelare från start, nio priser. $1000-$11000.

Spelade bra och koncentrerat, synade/ställde all in mot mindre stackar fem gånger och vann varenda en de första 6 timmarna. Ledde alla gånger utom med AK vs JJ, som jag lyckades dra ut.

När vi är 13 kvar har jag snittstack (28k), men då blir jag helt kortdöd i 50 minuter och jag tappar halva min stack på att bara folda. Försökte med en stöld utg, med 98off, när jag foldat 3 varv. Men jag blir reraisad direkt av den största stacken på bordet. 2ggr får jag JJ utg, men min stack är inte stark nog att spela en flop med just den handen. Jag är tvingad att ställa direkt och vinner potten osett båda gångerna.

När vi slog ihop finalbordet så kommer vi överens om att säkra $500 till 10an, alla hostar upp $50 som turneringledaren tar hand om.

Jag ligger näst sist med 14k i stacken och utg foldar jag 83off på nivå 11. 800-1600 med 200 i ante (4400 i potten innan korten är ute, stacksnitt just då 34500). En limpare och den kortaste stacken limpar också (6300 i stacken) sb bb är med. Flop Jh Qs Kh och första limparen betar 4000, korta stacken blixtställer för 4700 totalt, mörkarna foldar och den förste limparen gör en autosyn med 33, som han inte tror leder. Korta stacken har Ah 5h, han fångar en hjärter direkt och jag ligger sist.

Handen efter har jag BB och en bra spelare höjer till 5k i mittposition en stack på 25k ställer in i CO. Jag hittar AQoff och tror att jag inte har en 50-50, dessutom har jag ju BB så jag har ju ett helt varv då jag kan ställa själv, jag foldar och hoppas att den bra spelaren ska syna 20k till och slå ut CO. Han foldar, suck.

Nästa hand har jag SB och hittar AQoff igen. En aggresiv engelsman som raisat mycket när vi lirade shorthanded nyss spelar upp till 4k och en hyffsad spelare (lite lose) synar på knappen. Jag tycker situationen är helt annorlunda denna gång och går all in för totat 12200. Raisarn steker men synar till slut (suck jag vill ju lira HU ). Knappen steker en stund men han vet ju att potten kommer att checkas ner så han synar också. Flop 7 Q 4 ch, ch, turn T ch ch, river 9a ch och knappen betar 11k. Jag är stekt av KJs, första raisarn sa han foldade 88 på river. Om han bara gått all in preflop så hade jag vunnit en fin pott på 32000.

Ute på bubblan istället, fick med mig tröstpriset på $500. Losade 90 buck efter 8 timmars spel.

En aning bättre än Strappa som kom 11a igår med nio pris.

Mårten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur du har gubbe/ jägger

Anonym sa...

I really like your blog and i really appreciate the excellent quality content you are posting here for free for your online readers. thanks peace claudia.