tisdag 10 juli 2007

Utvilad !!

2 dagar av vila flöt lika snabbt som resten av dagarna man har varit i vegas och imorron spelar jag min dag2.

Det är just nu cirka 11 timmar före slaget och jag tänkte sova snart så man inte är trött som förra gången men först nå rader i bloggen.

Daniel Bergsdorf ringde igår och was back in town. Killen kom sjua på finalbordet för 2 år sen och fick med sig en fin slant hem.
Snackade lite med han för nån månad sen och då lät det inte alls som han skulle till vegas.
Men nu var så fallet och han skulle spela idag(Day D)main event.
Kan inte säga att jag var sen med att fråga om vi skulle byta 5% med varandra vilket han oxå tyckte vi skulle göra.

Blir spännande om han når ett finalbord igen :)

Idag så träffade jag oxå Andrew . Han är en kille som är högsta chefen (sa han iallafall) på en sida som jag brukade spela förut på. Ett utav många prima skin.

Han har typ ringt mig 10 gånger medans jag kom till vegas och jag har väl svarat 2 av dom . Mest därför det blir "what" "how do you mean" när han (med sydafrikanskt dialekt) och jag med svengelska pratar med varandra.

Så var inte alls nå sugen att prata med han men nu fortsatte han ringa intensivt. Till slut så svarade jag och vi bestämde möte på Venetian 17.00 för en bit mat och snacka lite poker.

Ringde en nyvaken Chris och sa han skulle hämta oss 16.45.
Att han var lite yrvaken i kombination med min engelska gjorde att han missförstod mig och 16.45 så väntade han oss utanför Venetian. :(

Mötet med Andrew visade sig dock bli bra :) Kommer få pengar av han och börja ny pokerkarriär på prima.
Han vet att när jag spelar på nån sida så rakear jag mkt.
- If you put some money in my account we both gonna make a profit. :) sa jag till han.

Han nämde ingen summa så det blir spännande att logga in på kontot nästa gång jag är i Sverige. Hoppas på 5000 dollar eller nåt dylikt.

Efter mötet med han så drog jag till Rio i samband med Bergsdorf fick middags break från turneringen. Träffade även krish och en kille jag aldrig träffat förut, Björne.

Tillsammans så käkade vi middag på Sau paolo cafe där berga berättade han har ca 48 k i chips när average är ca 25 k :)

Hoppas han får framgång och lycka detta år oxå.

Imorron så gäller det dock för egen del och jag hoppas jag kommer få bra kort och vid eventuell coins att jag har pokergudarna med mig för en gångs skull på viktig pott.
Tack till alla som önskat lycka till via sms , msn och via bloggen.

Fick exakt just nu ett sms från bergsdorf där han berättade han har 80 K, WOW.
Skrev tillbaka att han inte skulle ta nå fångar.

Kanske inte sån jätteroligt eller spännande blogg-inlägg denna gång men bättre än inget iallafall. :)

Nu ska sovas blir bara några längder i poolen först :)

over and out/ Anrik

6 kommentarer:

Anonym sa...

då säger jag samma sak till dig som du sa till Bergsdorf. Leave no prisoners! Slåråm, klåråm, kråssaråm. GL in day 2,
själv laddar jag inför en otrolig drabbnig på The club of clubs- "Hudik72" 50sek-rebuy, kommer bli riktigt blodigt har jag en känsla av, har hört att Hanssons, Finnens å Pierres plånböcker är fyllda av guld å allt ska bort på klubben=)

Vad gör resten av gänget föresten?
Du får hälsa Belov å Gårtexbyxan att dom är dåliga människor som inte bloggar.
Hare bra å GL!/Eka

Marcus sa...

Lycka till Nordström. Ingen syltning med onödiga händer så har du din biljett till dag 3.

//Gurk

Anonym sa...

lycka till, till alla där nere i vegas...
själv ska man fiska sig en eka i kväll...
hoppas jag får sitte intill eka ikväll...

ha de gött, där nere...
hur går det för polisen å elof???
länge sen dom blogga nu...

aka_fuqface

Anonym sa...

GL Andreas, hälsa bingotanterna att vi gärna vi höra lite stories från dem oxå, kul som fan att du skriver, håll igång dem hela vägen, får göra en Jorma gungning om de börjar kallna 100 kvar.

Hade bäst/ Cass

Anonym sa...

Lyssna inte på Gurkan. Klart du ska sylta ;) GL!

Anonym sa...

GL! krossa jänkfiskarna/hssson