onsdag 11 juli 2007

Mårten tar 2 småpriser

Kom 5a va 66 spelare på Binnions i lördags. Åkte med AQ vs 99. Flop A54, turn 9. Vann iaf lite då som jag spelade bort dirr på Mirrages söndagsturre.

Sen söp jag å Sven en sista kväll, jag lira encents pokermaskin för å få gratisgrogg. Lyckade dra i mig 7 st på 40 minuter å bara losa tie buck under tiden. Blev skönt aspackad efter det...... Så måndan blev en vilodag.

Idag (tisdag) så lirade jag på Wynn i deras mycket bra $330 turre. 90 spelare från start 5000 i marker, 45 minuter nivåer, blandningsmaskin och mycket snabba effektiva dealers gjorde turneringen till den absolut bästa man kan lira här. Iaf för det lilla inköpet. Att stackarna på finalbordet dessutom va otroligt jämna gjorde att vi lyckades spela på 10 man i över 80 minuter innan bubbelgubben åkte.

Var toatalt kortdöd i över 2 timmar, förutom AA som jag nåstan dubblade på. TT passade jag mot en UTG raise och sen passar jag i mer än 2 varv. Min enda stöld på finalbordet gör jag UTG+1 på 1200-2400 +300 ante (6300 i potten innan korten delas ut). Med 29000 i stacken (snitt50k) så raisar jag till 6600 med Th 7h. Så länge någon bara synar så kan jag ju bluffa mig till potten, eller skulle jag tur att träffa så är ju min han mycket svårläst. Helst vill jag ju bara vinna blindsen och hoppas att min tighta image ska ta ner potten. Funkar ända till BB som slår om 15k till. Kan jag tyvärr inte syna och jag blir kortast stack, med 22k. Och blindsn går upp till 2-4k +400 i ante. Ett varv dödar mig totalt.

Efter 10 timmars spel så åker jag på nionde plats och får sista priset på $786.

Ska ta ett skott till igen imorgon i samma turre. Ska vinna då.


Mårten

(för resultat kolla in http://www.wynnpoker.com/winners.cfm)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till lill vinster Gårtex!
Vinn imorrn nu då,hur svårt ska de va liksom=)

/Rolle